Pages

miercuri, 17 septembrie 2014

Tu câți ani ai? Dove crede ca esti frumoasa!

~ Noua campanie Dove subliniază percepția femeilor despre propria vârstă. Femeile își ascund vârsta pentru a fi considerate în continuare frumoase ~

9 septembrie 2014 – Ziua Internațională a Frumuseții
Sunt Ana, am 46 de ani și sunt frumoasă." O declarație pe care puține femei o pot rosti cu ușurință, de teamă că vor fi considerate de cei din jur mai puțin frumoase, mai puțin atrăgătoare. De fapt, aceasta este percepția generală, că doar tinerețea este asociată cu frumusețea. Presiunea venită din partea societății pentru a arăta mereu tinere este atât de puternică încât mai mult de un sfert dintre femei se simt judecate de persoanele din jur în funcție de vârsta pe care o au, conform celui mai recent studiu global desfășurat de Dove*. Același studiu evidențiază faptul că doar 10% dintre femei sunt mândre să-și recunoască vârsta, iar 40% își ascund adesea vârsta reală.
Dove și-a asumat misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere, nu de anxietate. În acest sens, Dove lansează o noua campanie construită în jurul unui film ”Tu câți ani ai?”  (http://youtu.be/t0cIttv4Aps) prin care își dorește să inspire femeile să-și sărbătorească frumusețea la orice vârstă.

Femeile cred că dezvăluirea vârstei influențează modul în care ceilalți le percep frumusețea ” declară Dan Oprescu – Brand Building Director Home & Personal Care Unilever South Central Europe.
Reticența de a vorbi despre vârstă este adânc înrădăcinată în mentalul colectiv. De aceea, nu de puține ori, auzim că <nu este frumos să întrebi o femeie ce vârstă are>. Dove a produs filmul ”Tu câți ani ai?” pentru a-și continua misiunea de a crește stima de sine pentru femeile de toate vârstele. Sperăm că femeile vor reconsidera viziunea despre propria frumusețe și vor înțelege că sunt frumoase, indiferent de vârstă”.

Vârsta este o sursă de anxietate pentru toate femeile, ce începe să se manifeste mai puternic odată cu împlinirea vârstei de 30 de ani, dar poate fi resimțită chiar din anii adolescenței. De altfel, aceasta este și motivul pentru care campania poarta numele ”Tu câți ani ai?” - întrebarea prin care Dove dorește să surprindă inclusiv momentul de schimbare, cel în care vârsta devine o sursă de anxietate. Filmul subliniază discrepanța dintre deschiderea și sinceritatea cu care fetițele își recunosc vârsta și reticența femeilor de a face acest lucru.
Fetele copiază atitudinea mamelor lor în ceea ce privește frumusețea și încrederea de sine. De aceea este important ca mamele să-și recunoască propria frumusețe la orice vârstă și să dea exemple pozitive fiicelor lor. Încurajarea femeilor și următoarelor generații să-și recunoască frumusețea contribuie la creșterea stimei de sine și la atingerea potențialului maxim.

Evitarea întrebării despre vârstă
Răspunsul la ”acea” întrebare le face pe femei să se simtă nefericite. În momentul în care-și dezvăluie vârsta femeile au tendința să se concentreze pe aspectele negative asociate cu îmbătrânirea, ceea ce le alimentează sentimentul de anxietate legat de felul în care arată. Atunci când sunt întrebate de vârstă, una din două femei folosește un atribut negativ pentru a se descrie incluzând exprimări precum ”bătrână” sau ”prea grasă”. Mai mult decât atât, întrebarea legată de vârstă le face pe femei să se simtă atât de incomfortabil încât două din cinci femei pretind că sunt mai tinere și adesea evită să-și aniverseze ziua de naștere.

Fii tu însăți
Întrebând femeile ”câți ani au”, Dove le invită să-și reconsidere felul în care se simt atunci când își dezvăluie vârsta și impactul pe care acest lucru îl are asupra lor zilnic. Vizionează filmul la http://youtu.be/t0cIttv4Aps și alătură-te conversației pe #MyBeautifulSelf.

Misiunea Dove:
Dove crede că fiecare femeie are dreptul la frumusețe și fericire, de aceea își asumă misiunea de a inspira femeile să-și atingă potențialul maxim de frumusețe și de a le încuraja să considere frumusețea o sursă de încredere, nu de anxietate.
Dove este diferit. Este primul brand care redefinește feminitatea și dă valoare frumuseții naturale, în pofida stereotipurilor de perfecțiune.
Dove inspiră femeile să-și aprecieze frumusețea la adevărata sa valoare, pentru că aceasta vine atât din interior, cât și din exterior. Privirea, zâmbetul, atitudinea, optimismul, simțul umorului sunt doar câteva dintre atuurile care pun femeile în evidență. Ele radiază de frumusețe atunci când se îngrijiesc, când se simt bine în pielea lor și când sunt fericite.

*Despre studiu
Studiul „Tu câți ani ai?” (”How Old are You?”) a fost efectuat la finalul anului 2013 pe un eșantion de 6.006 femei cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani. Acesta s-a desfășurat în 12 țări: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Germania, Italia, India, China, Tailanda și Filipine.

Femeile cred că trebuie să fie tinere pentru a fi frumoase:
- 1 din 3 femei crede că trebuie să fii tânără pentru a fi frumoasă
- mai mult de un sfert dintre femei (27%) se simt judecate pentru vârsta lor de către persoanele din jur
- aproximativ trei sferturi (73%) recunosc că se simt îngrijorate în privința aspectului exterior, despre care consideră că se înrăutățește pe măsură ce trec anii
- pentru femei, vârsta este o sursă de anxietate ce se manifestă mai tare odată cu împlinirea vârstei de 30 de ani, dar se resimte încă din adolescență
- un sfert dintre femei simt presiunea de a arăta mai tinere

Majoritatea femeilor își ascund vârsta atunci când sunt întrebate:
- doar 1 din 10 femei își recunoaște vârsta cu mândrie
- un sfert dintre femei evită să-și aniverseze ziua de naștere pentru a-și ascunde vârsta
- 2 din 5 femei au pretins că sunt mai tinere decât sunt în realitate
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu