Pages

vineri, 26 iulie 2013

Femeile se ascund de aparatul de fotografiat şi de propria frumuseţe



Dove își asumă misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere, nu de anxietate şi, în acest sens, a creat Dove Camera Shy - http://youtu.be/7RYMFLJkgEc . Prin intermediul acestui filmuleț, Dove evidenṭiază discrepanţa dintre atitudinea timidă a femeilor adulte în faţa aparatului de fotografiat şi plăcerea de a fi fotografiate, manifestată în copilărie.
Femeile nu se bucură de unele dintre cele mai deosebite momente din viaţa lor deoarece nu sunt mulţumite de felul în care arată. Conform celui mai recent studiu Dove*, efectuat la nivel global, 77% dintre femei se ascund de aparatul de fotografiat pentru că nu se consideră frumoase.
”Ştim că femeile sunt autocritice atunci când vine vorba de propria frumuseţe, ceea ce are un impact negativ asupra stimei de sine, încrederii şi fericirii”, a declarat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe. „Studiul subliniază faptul că femeile, cei mai mari critici ai propriei frumuseţi, au un sentiment de anxietate care le împiedică să se simtă încrezătoare în faţa aparatului de fotografiat şi pierd astfel ocazia de a imortaliza momente importante din viaţa lor. Vrem ca acest lucru să se schimbe”.

În condiţiile în care doar 4% dintre femei se descriu ca fiind frumoase, Dove îşi doreşte să inspire femeile să reconsidere viziunea lor despre propria frumuseţe şi să conștientizeze că sunt mult mai frumoase decât cred.
Fetele aflate la o vârstă fragedă oglindesc comportamentul mamelor lor faţă de frumuseţe, stima de sine şi încredere. De aceea este important ca acestea din urmă să-şi recunoască propria frumuseţe şi să dea un exemplu pozitiv fiicelor lor.
DOVE ÎŞI DOREŞTE CA TOATE FEMEILE SĂ-ŞI CELEBREZE FRUMUSEŢEA
Pentru a ajuta femeile să-şi depăşească timiditatea în faţa aparatului de fotografiat, Oana Cuzino, Prim-Ambasador Dove, vine în întâmpinarea lor cu următoarele sfaturi:
§         Elimină comentariile negative precum „arăt grasă”, „îmi stă părul rău azi”, care hrănesc starea de anxietate. Remarcile pozitive despre propria frumuseţe generează şi încrederea în sine.
§         Zâmbește din inimă și gândește-te că faci fotogafia pentru  o persoană care te iubește așa cum ești!
§         Nu te lăsa impresionată de felul în care arată celebrităţile în fotografii pentru că de multe ori, imaginea lor este retuşată. Naturalețea "bate" însă frumuseţea artificială și se simte!
§         Concentrează-te pe construirea amintirilor. Nu ar trebui să eviti fotografierea,  ci să te gândești cât de minunat este să îți  imortalizezi  toate momentele importante și frumoase din viaţă.
REZULTATELE STUDIULUI DOVE*:
Timiditatea în faţa aparatului de fotografiat este rezultatul lipsei de încredere în propria frumuseţe.
-          65% dintre femei au afirmat că au o stare de anxietate mai mare atunci când sunt fotografiate / când o fotografie cu ele este făcută public decât atunci când vorbesc în public (47%), când merg la o primă întâlnire (44%) sau la un interviu (41%)
-          36% dintre femei recunosc că au început să fie mai timide în faţa aparatului de fotografiat între 11-20 ani
Femeile îşi refuză plăcerea de a imortaliza momente importante din viaţa lor
-          63% dintre respondente au distrus fotografii în care nu le plăcea cum arătau
-          19% dintre femei nu au fotografii din unele vacanţe, 14% nu au din ziua nunţii şi 17% nu au de la naşterea unui copil
Fotografiile digitale sporesc şi mai mult timiditatea femeilor în faţa aparatului foto
-          faptul că pot fi tag-uite într-o fotografie pe o reţea socială determină mai mult de jumătate dintre femei să simtă anxietate față de felul în care arată
-          46% dintre ele au scos tag-ul sau au şters cel puţin o fotografie cu ele
-          41% dintre ele au prelucrat cel puţin o fotografie înainte de a o posta online, pentru a arăta mai bine
Te invităm să vizionezi filmul Dove Camera Shy și să te bucuri de propria frumusețe: http://youtu.be/7RYMFLJkgEc .
*studiu “Camera Shy” (Edelman, 2013) efectuat pe 4.075 de femei la nivel global, din grupa de vârstă 18-64 ani

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu